Milyen esetekben javasolt mikroszkópos gyökérkezelés?
mikroszkópos gyökérkezelés
Milyen tényezőktől függ, hogy a fájó fogat elég betömni, vagy esetleg már gyökérkezelni kell? Miben jobb az Easy-Dent Fogászati Centrum mikroszkópos gyökérkezelése a hagyományosnál? Hogy mindezekre választ kapjon, olvassa el szakmai cikkünket!

Mikor van szükség gyökérkezelésre?

Egy fogat gyökérkezelni akkor szükséges, ha a fogbél begyulladt vagy elhalt, netán a gyökércsúcsnál góc alakult ki. Rendszerint a kezeletlen fogszuvasodás vezet ide, amely a fogzománcon és a dentinen áthatolva elérte a fogbelet. Amíg a szuvasodás csak a dentinig jutott el, addig töméssel is kezelhető, azonban ha már elérte a fogbelet, akkor vitálamputáció ( szintén mikroszkópos beavatkozás, melynek során amputáljuk a fogbél gyulladt részét) vagy gyökérkezelés vagy foghúzás jöhet szóba.

Változatos tünetek utalhatnak a fogbélgyulladására, vagy éppen annak elhalására. Mindenképpen érdemes felkeresnie fogorvosát, ha fogfájást tapasztal evés közben, nyomás, hideg vagy meleg hatására – vagy akár spontán –, elszíneződtek a fogai vagy duzzanat jelenik meg a fogínyén.
Az is előfordulhat, hogy a fogfájás megszűnik vagy eleve teljesen panasz nélkül zajlik le a fogbél elhalása, a góc azonban a foggyökér csúcsa körül néhány héttel a fogbél elhalása után mindenképp kialakul. Az ilyen gócos fog kezelése különösen fontos, ugyanis ezekben az esetekben a gyulladás már ráterjedt a felső állcsontra vagy az állkapocscsontra.

Miben jobb a mikroszkópos gyökérkezelés a hagyományos módszereknél?

A mikroszkóp használatának köszönhetően a nagyítással végzett gyökérkezelés során, akár a szabad szemmel észrevehetetlen, nagyon beszűkült gyökércsatornákat – sőt, repedéseket! – is látni és kezelni tudjuk, akármilyen bonyolult anatómiájú legyen is a kezelendő fog. Így a gyökércsatornákat is jobban belátjuk, alaposabban ki tudjuk tisztítani és betömni, valamint korábbi, sikertelen gyökérkezelésből hátramaradt gyökértömés, csap, betört tű vagy beletört gyökérkezelő eszköz is maradéktalanul eltávolítható. Ráadásul a gyökérkezelés kevés foganyag elfúrásával vagy akár a frissen elkészült koronán keresztül, annak eltávolítása nélkül is megvalósítható.

Mikor javasolt a mikroszkópos gyökérkezelés?
Ez a különösen precíz gyökérkezelési módszer olyan esetekben is használható, amikor a megszokott technikák nem alkalmazhatók:

• A szabad szemmel nem látható gyökércsatornák feltárásánál.
  • Bonyolult anatómiájú fogak, C-alakú vagy beszűkült gyökércsatornák, görbe gyökerek kezelésénél.
  • A nem megfelelően elkészített, régi gyökértömések eltávolításánál.
  • A gyökércsatornába betört eszköz eltávolítása esetén.
  • Korábbi gyökérkezelés során elkövetett hibák korrigálásához (pl. perforáció, álút, lépcső, elzáródott gyökércsatorna).
  • Korábbi gyökérkezelés ellenére sem múló panaszok esetén.

Ha az itt olvasottak felkeltették érdeklődését a mikroszkópos gyökérkezelés iránt, látogasson el az Easy-Dent Fogászati Centrumba Szegeden, a Pusztaszeri utca 26. szám alatt.

Valamint erről a precíz gyökérkezelési módszerről további részleteket olvashat weboldalunkon: