Mikroszkópos gyökérkezelés

A napi fogorvosi gyakorlatban szinte minden nap találkozunk rosszul gyökérkezelt foggal. A rosszul gyökérkezelt fogakban megmaradt baktériumok folyamatos krónikus gyulladást okozhatnak és más távolabbi szerveket is megbetegíthetnek. A másik nehézség ezekkel a rosszul gyökérkezelt fogakkal kapcsolatban, hogy ezekre a fogakra tilos értékes fogpótlást készíteni.

A gyökérkezeléssel foglalkozó tudományág az endodontia, a gyökérkezelést végző szakorvos az endodontus. Rendelőnkben az endodontus mikroszkóppal nagy nagyításban speciális modern felszerelés ( nagy felbontású endo  CBCT-felvétel, lézeres és ultrahangos gépek és egyéb eszközök) segítségével végzi a gyökérkezeléseket.

Összességében elmondható, hogy a mikroszkópos gyökérkezelés egy rendkívül precíz gyökérkezelési eljárás felülmúlhatatlanul magas prognózissal.

A mikroszkópos gyökérkezelés előnyei a hagyományos gyökérkezeléshez képest:

• kevés foganyag elfúrásával is elvégezhető a kezelés
  • akár frissen elkészült koronán keresztül is megoldható a kezelés a korona eltávolítása nélkül
  • bonyolult anatómiával rendelkező fogak is kezelhetőek
  • nagyon beszűkült, szabad szemel észrevehetetlen gyökércsatornák is láthatóvá válnak
  • a fogon lévő repedések is detektálhatóak
  • újra gyökérkezelés esetén akár már a kezelés legelején beazonosíthatóvá válik a korábbi sikertelenség oka
  • az orvos mélyen belelát a gyökércsatornába, így alaposabban kitisztítani és betömni
  • betört gyökérkezelő eszközök is láthatóak és szükség esetén eltávolíthatóak
  • korábban már gyökérkezelt fogakból a régi rossz gyökértömés maradéktalanul eltávolítható
  • korábban gyökérkezelt fogakból csapok is jól kontrollálhatóan eltávolíthatóak
  • sokkal nagyobb arányban lesz sikeres a kezelés