Különleges kezelések

Fogzománc megerősítése, Fluorbevitel iontoforezissel

Egyenáram segítségével fluort juttatunk a fogakba. A fluorral telített zománc lényegesen ellenállóbb a fogszuvasodást kiváltó hatásokkal szemben. A beavatkozás rövid, teljesen fájdalmatlan, már 6 éves kortól alkalmazható.

Fogászati lézeralkalmazások

A fogászatban a laserek a mindennapos gyakorlat eszközeivé váltak. Az utóbbi évtizedben különösen elterjedtek - a soft laserek mellett - a nyilvánvaló előnyeik miatt a nagyteljesítményű sebészeti laserek is.

Fogászati lézer alkalmazások

Soft laser terápia

A soft laserek alapvető hatásai a fájdalomcsillapítás, gyulladáscsökkentés és a biostimuláció a sebgyógyulási folyamatok gyorsítása. A leggyakrabban alkalmazottak a korszerű diódalaserek.
Szájnyálkahártya betegségek közül a herpes, aphta, nem gyógyuló nyálkahártya fekélyek, krónikus gyulladásos jelenségek, stomatitis esetén nagyon hatékony a laserterápia. Ez a kezelés gyors hámosodást eredményez, a gyógyulási idő általában a felére rövidül. Fontos, hogy a soft laser terápiát gondos vizsgálat, pontos diagnózis előzze meg, a legtöbb esetben a hagyományosan bevált gyógymódok kiegészítésére, esetenként önállóan alkalmazandó.

Lágyrészsebészet

Rendkívüli előnyöket nyújt a lasersebészet a lasersugár kitűnő műtét közbeni vérzéscsillapító hatása révén, valamint a műtét után tapasztalható jó sebgyógyulás, minimális duzzanat és fájdalom miatt. A sebészi lasersugár különleges műtéttechnikai lehetőséget nyújt az operatőrnek és a hagyományosnál kevesebb kellemetlenséget a betegnek.

Előny a betegek részére

• Nincsenek varratok, nem keletkeznek hegek
  • Majdnem vérzésmentes beavatkozás, kontrollált gyógyulási folyamat
  • A seb azonnal sterillé válik

A fog kemény szöveteinek megmunkálása

Az utóbbi évtized kutatásai a különböző hullámhosszúságú lasersugarak előállításában, a sugárvezetésben, valamint a kézi darabok fejlesztésében olyan eredményeket hoztak, melyek a mindennapi gyakorlatban is jól alkalmazható készülékek előállítását, a fog kemény szöveteinek hatékony kezelését, a munkaterületen precíz alkalmazhatóságot tettek lehetővé. Itt kiemelendő a gyermekek fogainak barázdazárása, fognyaki érzékenység kezelése, gyökércsúcs reszekció után a csatorna lezárása és sok egyéb terület.

A lézer a gyökércsatorna kezelésében

Egy begyulladt fogbél miatt a fog gyakran érzékennyé válik, meleg- vagy hidegingerre fájdalommal reagál. A beteg fog megtartásához a károsodott szövetet és a baktériumokat el kell távolítani. A lézerfény ekkor a legvékonyabb csatornákban is segíti a szükséges terápiát.

Előny a betegek részére

• A baktériumok biztos elpusztítása a gyökércsatornában
  • Jelentősen lerövidült kezelési idő
  • Kezelés után azonnal lehet enni és inni

Lézer a gyükércsatorna kezelésében

Fogágybetegségek, ínytasakok, fogínysorvadás, foglazulás kezelése

Az utóbbi években oly mértékben tökéletesítették a laserberendezéseket, hogy segítségükkel gyakorlatilag szinte teljesen fájdalommentesen, még injekciós érzéstelenítés nélkül is jól kezelhetők a meglazult, lesorvadt fogak körüli ínyszövetek. A kezelés során hajszálvékony üvegszállal az ínytasakot beszűkítjük, és a benne lévő kórokozó mikróbákat elpusztítjuk. Az íny az esetek döntő többségében újra feszesen tapad a fognyakra, megszüntethetők a tasakok, a meglazult fogak rögzülésére van lehetőség, így a gyulladás okozta kellemetlen szájszag is megszűnik.

• Kellemes, csekély fájdalmú kezelés
  • Jobb sebgyógyulás
  • A kezelés befejezése után vérzés nincs
  • Kezelés után hamar lehet enni és inni
Lézeralkalmazások a fogíny problémáknál

A mi rendelőnkben a lézer a kezelési kínálat állandó részévé vált. Öné a döntés, hogy a kezelés során mikor kerüljön sor lézer alkalmazására.
A részletes tájékoztatást kérje kollégáinktól!